Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 880647

U potrazi za inovacijama: medijacijska uloga orijentacije učenju u odnosu odrednica poduzetničke klime i proizvodno-uslužnih inovacija


Srhoj, Stjepan; Batarelo Kokić, Ivana; Krišto, Tomislav
U potrazi za inovacijama: medijacijska uloga orijentacije učenju u odnosu odrednica poduzetničke klime i proizvodno-uslužnih inovacija // Poslovna izvrsnost : znanstveni časopis za promicanje kulture kvalitete i poslovne izvrsnosti, 11 (2017), 1; 9-36 (članak, znanstveni)


Naslov
U potrazi za inovacijama: medijacijska uloga orijentacije učenju u odnosu odrednica poduzetničke klime i proizvodno-uslužnih inovacija
(In pursuit of innovation: Entrepreneurial climate facets, product – service innovation and the mediating role of learning orientation)

Autori
Srhoj, Stjepan ; Batarelo Kokić, Ivana ; Krišto, Tomislav

Izvornik
Poslovna izvrsnost : znanstveni časopis za promicanje kulture kvalitete i poslovne izvrsnosti (1846-3355) 11 (2017), 1; 9-36

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Poduzetnička klima ; orijentacija učenju ; organizacijska kultura ; inovacije ; strukturalno modeliranje
(Entrepreneurial climate ; learning orientation ; organizational culture ; innovation ; structural equation modeling.)

Sažetak
Rastuća literatura u organizacijskoj psihologiji predlaže kultiviranje poduzetničke klime kao važan čimbenik kontinuiranih inovacija u organizacijama. Odrednice poduzetničke klime koje plijene pažnju istraživača u posljednjih deset godina obuhvaćaju potporu menadžmenta, autonomiju u poslovanju, nagrađivanje poduzetničkih inicijativa i dostupnost vremena za poduzetničke aktivnosti, pri čemu članak predlaže da odrednice poduzetničke klime utječu na proizvodno-uslužne inovacije u poduzećima. Štoviše, članak suprotstavlja organizacijsku klimu i kulturu te testira medijatornu ulogu orijentacije učenju, kao dijela organizacijske kulture, u odnosu odrednica poduzetničke klime i proizvodno-uslužnih inovacija. Originalnost istraživanja predstavlja model, koji u ovom obliku nije testiran od strane šire akademske zajednice. Istraživanje je provedeno na uzorku 115 srednjih i velikih poduzeća u Republici Hrvatskoj. Rezultati upućuju na potrebu za promjenom paradigme poduzeća prema orijentaciji učenju, odnosno na potrebu za usklađivanjem vidljivih praksi i procedura sa sustavom vrijednosti za učenje, kako bi se iskoristio potencijal odrednica poduzetničke klime u poticanju proizvodno-uslužnih inovacija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Odgojne znanosti