Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 853200

Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu


Morić Milovanović, Bojan; Krišto, Tomislav; Srhoj, Stjepan
Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 2 (2015) 17-47 (prethodno priopcenje, znanstveni)


Naslov
Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu
(Modelling entrepreneurial career intentions of female and male students of the University of Zagreb)

Autori
Morić Milovanović, Bojan ; Krišto, Tomislav ; Srhoj, Stjepan

Izvornik
Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu (1333-8900) 2 (2015), ; 17-47

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopcenje, znanstveni

Ključne riječi
Poduzetničko obrazovanje ; studenti ; stavovi ; poduzetničke namjere
(Entrepreneurial education ; students ; attitudes ; entrepreneurial intentions)

Sažetak
Svrha ovog rada je empirijski razviti i testirati opsežan model poduzetničkih namjera studenata i studentica, koji obuhvaća kognitivne, socio-emocionalne i bihevioralne aspekte donošenja odluka. Za potrebe testiranja modela korištena je metodologija strukturalnog modeliranja temeljena na metodi najmanjih kvadrata. Stavovi prema poduzetništvu su se ovim istraživanjem potvrdili kao ključna odrednica pri formiranju poduzetničkih namjera kod studentica i studenata. Daljnja analiza formiranja stavova prema poduzetništvu otkrila je značajne razlike u formiranju pozitivnih stavova prema poduzetništvu između studenata i studentica. Poduzetnička znanja i motiv samostalnosti predstavljaju značajne čimbenike koji utječu na stavove studentica prema poduzetništvu. S druge strane, motiv samostalnosti, lokus kontrole i poduzetničke vještine utječu na formiranje pozitivnih stavova muškaraca prema poduzetništvu. Tolerancija neodređenosti utvrđena je kao snažan prediktor motiva samostalnosti, samoaktualizacija kao prediktor lokusa kontrole, a socijalna afilijacija kao prediktor društvenih normi u oba modela. Nadalje, u populaciji studentica društvene norme pokazale su se kao značajan prediktor poduzetničkih namjera, dok u populaciji studenata to nije slučaj. Rezultati istraživanja usmjeravaju na veću opreznost žena, ali i na potrebu za poduzimanjem aktivnosti koje će adresirati razlike ponuđene ovim istraživanjem.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija