Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 621938

Stavovi o slici Hrvatske u drugim zemljama


Klasnić, Ksenija; Rukavina, Izvor
Stavovi o slici Hrvatske u drugim zemljama // Hrvatski identitet u promjeni? Relacijski identiteti 2 / Cifrić, Ivan ; Trako Poljak, Tijana ; Klasnić, Ksenija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo: Zavod za sociologiju Filozofskog fakulteta, 2013. str. 63-83


Naslov
Stavovi o slici Hrvatske u drugim zemljama
(Perception of Croatia's Image in Other Countries)

Autori
Klasnić, Ksenija ; Rukavina, Izvor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, -, znanstveni

Knjiga
Hrvatski identitet u promjeni? Relacijski identiteti 2

Urednik/ci
Cifrić, Ivan ; Trako Poljak, Tijana ; Klasnić, Ksenija

Izdavač
Hrvatsko sociološko društvo: Zavod za sociologiju Filozofskog fakulteta

Grad
Zagreb

Godina
2013

Raspon stranica
63-83

ISBN
978-953-6552-81-8

Ključne riječi
Imidž Hrvatske u svijetu, prirodne ljepote, slika o Hrvatskoj, turizam
(Image of Croatia abroad, areas of naturals beauty, tourism)

Sažetak
S obzirom na velike ekonomske, političke i kulturne promjene kroz koje je hrvatsko društvo prolazilo u posljednjih 20ak godina, za očekivati je da se promijenila i slika (imidž) koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj. U ovom radu bavimo se percepcijom građana RH o tome koji čimbenici i u kojoj mjeri utječu na formiranje tog imidža. Ova percepcija ne samo da odražava internu sliku Hrvatske, već je također s jedne strane formirana na temelju nacionalnog ponosa i njegove projekcije na internu sliku Hrvatske, a s druge strane na temelju poznavanja konkretnih izvora prepoznatljivosti Hrvatske u svijetu. Prema mišljenjima najvećeg broja građana RH, na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj najviše utječu tri sadržaja: turizam, prirodne ljepote i hrvatski sportaši, dok su sloboda medija i političke ideologije (komunističko naslijeđe, antifašizam i ustaštvo) procijenjeni kao sadržaji s najmanjim utjecajem. Analizom latentnog prostora procjena utvrđeno je 5 dimenzija slike o Hrvatskoj: turistička, balkanska, moderna, domovinska i inovativna. Svaka od ovih dimenzija može se (samo) djelomično protumačiti nekim od socio-demografskih karakteristika ispitanika. S obzirom na distribucije varijabli koje ih čine, može se zaključiti kako je percepcija turističke i balkanske slike Hrvatske najzastupljenija. Komparativnom analizom podataka iz 2004. i 2010. godine utvrđeno je da se najveće promjene u procjenama odnose na haške optužnice čiji se utjecaj smanjio te na ponašanje navijača čiji se utjecaj na formiranje slike o Hrvatskoj povećao. Povećani utjecaj, u odnosu na 2004. godinu, također se odnosi i na prirodne ljepote, izume te korupciju i organizirani kriminal. Došlo je također i do promjene latentne strukture procjena na način da se broj latentnih dimenzija smanjio, a pojedini se sadržaji više ne grupiraju na isti način.

Projekt / tema
Modernizacija i identitet hrvatskog društva. Sociokulturne integracije i razvoj (130-1301180-0915)

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija