Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 593624

Upute za vanjsko vrjednovanje obrazovnih postignuća učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u osnovnim školama


Anić Kuhar, Kristina; Blaži, Draženka; Butorac, Željka; Cvijanović, Katarina; Horvatić, Sanja; Kovačić, Mara; Kudek Mirošević, Jasna; Ljubić, Maja; Matok, Dragica; Pribanić, Ljubica; Špoljarec, Mirjana
Upute za vanjsko vrjednovanje obrazovnih postignuća učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u osnovnim školama, Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2007 (prirucnik)


Naslov
Upute za vanjsko vrjednovanje obrazovnih postignuća učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u osnovnim školama
(Instructions for the external assessment of educational achievement of pupils with special educational needs in primary schools)

Autori
Anić Kuhar, Kristina ; Blaži, Draženka ; Butorac, Željka ; Cvijanović, Katarina ; Horvatić, Sanja ; Kovačić, Mara ; Kudek Mirošević, Jasna ; Ljubić, Maja ; Matok, Dragica ; Pribanić, Ljubica ; Špoljarec, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, prirucnik, strucna

Izdavač
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja

Grad
Zagreb

Godina
2007

Stranica
55

ISBN
978-953-7556-03-7

Ključne riječi
Prilagodba; ispitna tehnologija; pravo
(Adjustment; testing technology; legal)

Sažetak
Vanjsko vrjednovanje u osnovnoj školi, s obzirom na obvezatnost osnovnoga školovanja u našoj zemlji, izuzetno su zahtjevni i specifični u odnosu na učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. Osobito pozorno potrebno je utvrditi prilagodbe za učenike razredne nastave kod kojih su još u tijeku intenzivni rehabilitacijski postupci. Oni najčešće još nisu usvojili kompenzacijske tehnike koje im pomažu u prevladavanju posljedica primarnih razvojnih teškoća. Široki spektar oblika i programa školovanja učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama zahtijeva i različitosti u njihovom vrjednovanju, odnosno vrstama i oblicima nacionalnih ispita koje će se postupno uvoditi. Učenici s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u osnovnoj školi često imaju teškoća u pokazivanju svojih postignuća na uobičajeni način što ih dovodi u neravnopravan položaj u odnosu na ostale učenike. Tijekom školovanja njihovo napredovanje vrjednuje se primjenom prilagođenih postupaka i korištenjem prilagođenih ispitnih materijala i uvjeta ispitivanja koje je potrebno osigurati i na nacionalnim ispitima. Prilagođeni uvjeti trebaju biti omogućeni učenicima koji tijekom cijeloga školovanja ili dužega razdoblja imaju posebne odgojno-obrazovne potrebe i onima kod kojih je došlo do promjena u zdravstvenome stanju koje uvjetuju prilagodbu u polaganju ispita.

Izvorni jezik
Hrvatski